Dzień Młodego Żeglarza - 2017 r.

Dzień Dziecka – jeden z najważniejszych dni w życiu każdego dziecka. W tym roku postanowiliśmy sprawić, żeby dla 12 naszych podopiecznych ze Szkolno-wychowawczego Ośrodka w Przyłęku był jeszcze bardziej wyjątkowy i niezapomniany, dlatego zorganizowaliśmy dla nich ŻEGLARSKI DZIEŃ DZIECKA, dzięki uprzejmości i pomocy Yacht Klub Polska – Port w Jadwisinie.

W czwartek 8 czerwca 2017 r. grupa przyszłych żeglarzy dobiła do portu w Jadwisinie. Na początku spotkania przedstawiliśmy dzieciakom zasady panujące na łódce oraz te związane z bezpieczeństwem. Następnie młodzi majtkowie poznali:
- budowę łódki,
- rodzaje i kierunki wiatrów,
- różę wiatrów,
- typy żagli,
- rodzaje łodzi żaglowych.

Po części teoretycznej, gdy kapitan taklował łódkę, cała załoga, przebrana za piratów, udała się na spacer po porcie.
Cała grupa została podzielona na 3 mniejsze załogi, tak żeby dzieciaki pomieściły się na łódce i tym samym rozpoczęliśmy krótkie rejsy po Zalewie Zegrzyńskim.

W międzyczasie pozostali żeglarze uczyli się wiązać węzły, a także poznawali żaglowce pochodzące z różnych państw na świecie.
Żeby brzuchy mały żeglarzy były pełne – zorganizowaliśmy grilla na terenie portu, który zakończyliśmy rozdaniem dyplomów „Młodych żeglarzy” oraz słodkich podarunków :)

Mamy nadzieję, że dzieciakom podobał się zorganizowany przez nas Dzień Dziecka, a przede wszystkim że zaszczepiliśmy w naszych młodych żeglarzach miłość do łódek i żeglowania !!

PS A na przyszłość planujemy zorganizowanie szkółki żeglarskiej i przygotowania dzieci do egzaminów żeglarskich, także trzymajcie kciuki, żeby nam się wszystko udało ;)

Odsłon: 4727

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2012 Fundacja Akademia Życia. Projekt i wykonanie: Sebastian Miecielica. Na silniku WinduCMS.